Zárószigorlat tételek (Testnevelő tanár-levelező képzés)
- Iskolai testnevelés:
- az iskolai testnevelés és sport célja, feladata, tartalma,
- az oktatás és a nevelés egysége a testnevelés óra keretén belül (oktatás, nevelés, képzés definiálása),
- a tanári dokumentumok: NAT, tanterv, tanmenet, óraterv óravázlat,
- a testnevelés órák típusai és felépítése, a szervezés módjai, a foglalkoztatás formái a testnevelés órán.
- Gyógytestnevelés, SNI Az eltérő képességű (fogyatékkal, krónikus betegségekkel élő, testi fejlődésükben lemaradó, elhízott) tanulók és felnőttek mozgásterápiája, pszichoszomatikus fejlesztésének speciális ismeretei:
- a tartó- mozgatórendszer elváltozásai, a belgyógyászati betegségek, és mozgás anyaguk.
- a biomechanikailag helyes testtartás kritériumai
- gyógytestnevelés helye, szerepe az iskolában
- sajátos fejlesztést igénylők sporttevékenységének koordinálása,
- gyakorlottság az integrált testnevelés- és sportfoglalkozás vezetésében.
- A rekreációs sporttevékenységek megjelenése, helye, szerepe, jelentősége az iskola
testkulturális tevékenységeiben:
- a rekreáció fogalma, fajtái, a rekreációs foglalkozások vezetése,
- sportágai, alternatív sportolási lehetőségek,
- az iskolai testnevelés és a mozgásos rekreáció tartalmának kapcsolódási pontjai, lehetőségei,
- ütős sportok és oktatásmódszertana
- A gimnasztika szerepe és jelentősége:
- az előkészítő mozgásanyag (gimnasztika) szaknyelvi rendszere,
- a tartásos és mozgásos elemek szakkifejezései,
- a rajzírás alapelvei,
- szabad-társas-és kéziszerek gyakorlat anyaga,
- a gyakorlatvezetés módszerei,
- motoros képességek fejlesztése a gimnasztika mozgás anyagával.
- Az atlétika mozgás anyagának helye, szerepe és jelentősége az iskola testkulturális
tevékenységében:
- mozgás anyaga,
- a sportág specifikus mozgásos játékai,
- oktatásmódszertana,
- szabályai,
- versenyeztetés.
- A torna mozgás anyagának helye, szerepe, jelentősége az iskola testkulturális
tevékenységében:
- mozgás anyaga,
- a sportág specifikus mozgásos játékai,
- szabályai,
- oktatásmódszertana,
- versenyeztetés.
- Az úszás helye, szerepe és jelentősége az iskola testkulturális tevékenységeiben:
- mozgás anyaga,
- szabályai,
- a vízhez szoktatás szerepe az úszásoktatásban, az úszásnemek oktatásának módszertana,
- oktatásmódszertana,
- versenyeztetés.
- A küzdősportok mozgás anyagának helye, szerepe és jelentősége az iskola
testkulturális tevékenységében:
- mozgás anyaga,
- a sportág specifikus mozgásos játékai,
- oktatásmódszertana,
- szabályai,
- versenyeztetés.
- A kézilabdázás mozgás anyagának helye, szerepe és jelentősége az iskola
testkulturális tevékenységben:
- mozgás anyaga,
- a sportág specifikus mozgásos játékai,
- oktatásmódszertana,
- szabályai,
- versenyeztetés, játékvezetői ismeretek.
- A röplabdázás mozgás anyagának helye, szerepe és jelentősége az iskola
testkulturális tevékenységben:
- mozgás anyaga,
- a sportág specifikus mozgásos játékai,
- oktatásmódszertana,
- szabályai,
- versenyeztetés, játékvezetői ismeretek.
- A kosárlabdázás mozgás anyagának helye, szerepe és jelentősége az iskola
testkulturális tevékenységben:
- mozgás anyaga,
- a sportág specifikus mozgásos játékai,
- oktatásmódszertana,
- szabályai,
- versenyeztetés, játékvezetői ismeretek.
- A labdarúgás mozgás anyagának helye, szerepe és jelentősége az iskola
testkulturális tevékenységben:
- mozgás anyaga,
- a sportág specifikus mozgásos játékai,
- oktatásmódszertana,
- szabályai,
- versenyeztetés, játékvezetői ismeretek.
- A zenés-táncos mozgásformák (aerobik, néptánc, RG) mozgás anyagának helye,
szerepe és jelentősége az iskola testkulturális tevékenységében:
- mozgás anyaga,
- oktatásmódszertana,
- szabályai,
- versenyeztetés.
Legutóbbi frissítés:
2025. 03. 17. 08:55